André BENINE

Associate Professor

Research group : AUTOMATIC CONTROL

Team : CRONE

Tel : 0540008327

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Article (10)

Automated vehicle lateral guidance using multi-PID steering control and look-ahead point reference Auteur(s): Nolwenn Monot, Xavier Moreau, André Benine Neto, Audrey Rizzo, François Aioun Lien HAL : https://hal.science/hal-04491896 Piecewise affine control for lane departure avoidance Auteur(s): Andre Benine-Neto, Saïd Mammar, Benoît Lusetti, Stefano Scalzi Lien HAL : https://hal.science/hal-00866990 Modeling and design of a pneumatic CRONE suspension architecture for ride comfort Auteur(s): Jean-Louis Bouvin, Xavier Moreau, André Benine-Neto, Vincent Hernette, Alain Oustaloup, Pascal Serrier Lien HAL : https://hal.science/hal-02517744 Etude comparative de structures de régulation pour le guidage latéral d’un véhicule autonome Auteur(s): Nolwenn Monot, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Audrey Rizzo, François Aioun Lien HAL : https://hal.science/hal-02444578 Skyhook and CRONE active suspensions: A comparative study Auteur(s): Emna Hamrouni, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Vincent Hernette Lien HAL : https://hal.science/hal-02444584 New method to find operating points for multi-PID control. Application to vehicle lateral guidance ⁎ ⁎This work took place in the framework of the OpenLab ‘Electronics and Systems for Automotive’ combining IMS laboratory and Groupe PSA company. . Auteur(s): Nolwenn Monot, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Audrey Rizzo, François Aioun Lien HAL : https://hal.science/hal-02453136 Approche hiérarchisée pour le Contrôle Global du Châssis Auteur(s): Emna Hamrouni, Jean-Louis Bouvin, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Vincent Hernette, Pascal Serrier, Alain Oustaloup Lien HAL : https://hal.science/hal-02444577 CRONE Body Control with a Pneumatic Self-leveling Suspension System Auteur(s): Jean-Louis Bouvin, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Vincent Hernette, Pascal Serrier, Alain Oustaloup Lien HAL : https://hal.science/hal-02444576 Passive and semi-active heave compensator: Project design methodology and control strategies Auteur(s): William Humberto Cuellar Sanchez, Tássio Melo Linhares, André Benine-Neto, Eugênio Libório Feitosa Fortaleza Lien HAL : https://hal.science/hal-01707317 Model reference-based vehicle lateral control for lane departure avoidance Auteur(s): André Benine-Neto, Stefano Scalzi, Said Mammar, Mariana Netto, Benoît Lusetti Lien HAL : https://hal.science/hal-01023288

Patents (8)

Suspension pneumatique Confort multi cellules, arrangement cascade de cellules RC gamma Auteur(s): Vincent Hernette, Jean-Louis Bouvin, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Alain Oustaloup Lien HAL : https://hal.science/hal-02472812 Procédé et système pour déterminer un parcours qu’un véhicule automobile doit accomplir au sein d’un espace pour circuler d’un lieu de départ à un lieu d’arrivée Auteur(s): Monot Nolwenn, Audrey Rizzo, François Aioun, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto Lien HAL : https://hal.science/hal-02473836 Suspension pneumatique Confort multi cellules, arrangement parallèle de cellules RC série Auteur(s): Vincent Hernette, Jean-Louis Bouvin, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Alain Oustaloup Lien HAL : https://hal.science/hal-02472801 Procédé et système pour déterminer un parcours à accomplir au sein d’un espace Auteur(s): Monot Nolwenn, Audrey Rizzo, François Aioun, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto Lien HAL : https://hal.science/hal-02473839 Procédé et système pour déterminer un parcours à accomplir par un véhicule automobile Auteur(s): Monot Nolwenn, Audrey Rizzo, François Aioun, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto Lien HAL : https://hal.science/hal-02473838 Procédé et système pour déterminer un parcours qu’un véhicule automobile doit accomplir au sein d’un espace en fonction d’un objet mobile situé devant lui Auteur(s): Monot Nolwenn, Audrey Rizzo, François Aioun, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto Lien HAL : https://hal.science/hal-02473868 Système de suspension d’un véhicule automobile : dispositif de pilotage des amortisseurs variables par une loi de contrôle commande CRONE Skyhook Auteur(s): Vincent Hernette, Emna Hamrouni, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Ghazi Bel Haj Frej, Jean-Marc Allègre Lien HAL : https://hal.science/hal-02887300 Procédé et dispositif de détermination d’un changement de voie d’un véhicule Auteur(s): Monot Nolwenn, Audrey Rizzo, François Aioun, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto Lien HAL : https://hal.science/hal-02472793

Conference proceedings (17)

Traveling wave ultrasonic piezoelectric motor modelling for the control design of an Automatic Headlight Levelling System Auteur(s): Safouane El Khadri, Naji Matloub, Xavier Moreau, André Benine Neto, Mathieu Chevrié, Franck Guillemard, Whilk Gonçalves Lien HAL : https://hal.science/hal-04492059 Vertical road profile reconstruction from vehicle embedded-sensors Auteur(s): Ramon Guridis, Xavier Moreau, Andre Benine Neto, Ghazi Bel Haj Ghazi Bel Haj Frej Frej, Vincent Hernette Lien HAL : https://hal.science/hal-04492041 Multi-modes control for semi-active suspension systems Auteur(s): Ghazi Bel Haj Frej, Xavier Moreau, Emna Hamrouni, Andre Benine-Neto, Vincent Hernette Lien HAL : https://hal.science/hal-02517775 Explaining Driller Methodology Mitigation of Compensator Induced Vibration of Passive Heave Compensator for Drill Bit in Contact Operation Auteur(s): William Humberto Cuéllar Sánchez, Marcio Yamamoto, André Benine, Eugênio Libório Feitosa Fortaleza Lien HAL : https://hal.science/hal-04306786 Control law switching following a fault detection on a controller: application to a longitudinal velocity controller on an urban vehicle Auteur(s): Mélodie Ruhnke, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Mathieu Moze, François Aioun, Franck Guillemard, Audrey Rizzo Lien HAL : https://hal.science/hal-02544111 Comparison of observers for vehicle yaw rate estimation Auteur(s): Nolwenn Monot, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Audrey Rizzo, François Aioun Lien HAL : https://hal.science/hal-02453403 A multi-modes semi-active suspension control strategy for Peugeot 308 RCZ vehicle Auteur(s): Ghazi Bel Haj Frej, Xavier Moreau, Emna Hamrouni, Andre Benine-Neto, Vincent Hernette Lien HAL : https://hal.science/hal-02544109 Comparison of rule-based and machine learning methods for lane change detection Auteur(s): Nolwenn Monot, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Audrey Rizzo, François Aioun Lien HAL : https://hal.science/hal-02452838 Hierarchical approach for Global Chassis Control Auteur(s): Jean-Louis Bouvin, Emna Hamrouni, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Vincent Hernette, Pascal Serrier, Alain Oustaloup Lien HAL : https://hal.science/hal-02453193 Design of a Weighted Multi-Controller for Lateral Guidance of Autonomous Vehicles Using Steering Control Auteur(s): Nolwenn Monot, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Audrey Rizzo, François Aioun Lien HAL : https://hal.science/hal-02444582 Improvement of low-frequency comfort through the design of CRONE-SkyHook suspension systems Auteur(s): Emna Hamrouni, Ghazi Bel Haj Frej, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Vincent Hernette Lien HAL : https://hal.science/hal-02544110 CRONE control of a pneumatic self-leveling suspension system Auteur(s): Jean-Louis Bouvin, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Alain Oustaloup, Pascal Serrier, Vincent Hernette Lien HAL : https://hal.science/hal-01713399 Dimensionless factors to design hydropneumatic suspension systems Auteur(s): William Humberto Cuellar Sanchez, Eugênio Libório Feitosa Fortaleza, André Benine-Neto Lien HAL : https://hal.science/hal-01707329 Dynamic Stability Control system : the CRONE approach Auteur(s): Monot Nolwenn, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Audrey Rizzo, François Aioun Lien HAL : https://hal.science/hal-01713391 Robust control for an electro-mechanical anti-lock braking system: the CRONE approach Auteur(s): André Benine-Neto, Xavier Moreau, Patrick Lanusse Lien HAL : https://hal.science/hal-01707284 CRONE body control under driver inputs through heave velocity regulation Auteur(s): Jean-Louis Bouvin, Xavier Moreau, Andre Benine-Neto, Vincent Hernette, Pascal Serrier, Alain Oustaloup Lien HAL : https://hal.science/hal-01713413 Piecewise affine control for fast unmanned ground vehicles Auteur(s): André Benine-Neto, Christophe Grand Lien HAL : https://hal.science/hal-00870014

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